هشتمین رویداد دورهمی کارآفرینی"دیدار" لرستان" برگزار شد
هشتمین رویداد دورهمی کارآفرینی"دیدار" لرستان" به همت دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان، هدف از برگزاری این رویداد آشنایی با خدمات کسب و کار محلی با سخنرانی مهندس سمیه مهرابنیا، رئیس کانون زنان بازرگان استان، مشاهده یک آموزش کاربردی با صحبتهای مهندس فرید مرادی، مدرس آموزش کاربردی(دیجیتال مارکتینگ)و شنیدن تجریبات مهندس زهرا نصیری، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی آدینهفام خرم به عنوان یک کارآفرین بود.
در ادامه این نشست مهندس مهرابنیا گفت: کسی که میخواهد کارآفرین باشد باید خلاقیت داشته و در این زمینه دانش خود را بالا ببرد.
وی با بیان اینکه هر کسی شخصیت منحصر به فردی دارد و اگر دیدش را نسبت به بیرون دقیقتر کند، ادامه داد: اگر نیازها را در محیط کار بشناسد موفق خواهد بود؛ البته باید دانش خود را نیز بالا ببرد.
مهرابنیا با بیان اینکه انسانهای اطراف ما خیلی عادی هستند و مسیر خود را طی میکنند، ادامه داد: اگر میخواهید انسان موفقی باشید باید قدرت ریسک داشته باشید.
رئیس کانون زنان بازرگان استان با اشاره به اینکه باید تحمل شکست را نیز داشت، بیان کرد: باید آنقدر قدرت داشت که امواج منفی را از خود دور و در این زمینه بحث کرد.
همچنین فرید مرادی در ادامه با بیان اینکه ایده مهم نیست و همه دنیا به این موضوع واقف است، ادامه داد: اجرای ایده مهماست و همانطور که قوانین فیزیک همزمان میتواند سه نفر روی آن نظر بدهندو به اسمشان ثبت شود؛ ایده نیز میتواند به ذهن چند نفر خطور کند.
وی نورم بینالمللی ایده که به ذهن افراد میرسد را حدود صد نفر عنوان کرد و گفت: مهم اجرای ایده است که هر کسی آن را انجام نمیدهد.
مرادی تیم سازی رامهمترین موضوع برای اجرای ایده دانست و افزود: در خرمآباد تیمهایی داریم که ایده ندارند اما موفق هستند چراکه ایدهها را گرفته و انجام میدهند.
این مدرس آموزش کاربردی(دیجیتال مارکتینگ) با اشاره به اینکه خیلی از ایدهها در ذهن میمانند، گفت: گفتن ایده زیاد مهم نیست بلکهباید اجرا شوند.
وی با اشاره به دیجیتال مارکتینگ اظهار کرد: در این رابطه ابتدا باید وبسایت راهاندازی کرد و قبل از آن هم نیاز به سرچ در گوگل است.
مرادی با بیان اینکه میتوان از تلگرام و اینستاگرام درآمدزایی داشت، گفت: از این نرمافزارهای پیامرسان میتوان در راستای تبلیغات و آموزش استفاده کرد و این کار هیچ ضرری ندارد.
این مدرس آموزش کاربردی خاطرنشان کرد: البته باید گفت که تلگرام و اینستا با هم متفاوت هستند و در تلگرام به سختی میتوان عضو و ممبر گرفت و زمانبر بوده اما در اینستاگرام اینطور نیست.
وی به بنرمارکتینگ اشاره کرد و افزود: نرخ تبدیل زدنیک بنر ساده به شدت پایین بوده اما چون برای برندسازی موثر است باعث آشنایی افراد میشود چراکه در ذهن میماند و روزی که نیاز باشد به یاد خواهد آمد.
مهندس زهرا نصیری، مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی آدینهفام خرمنیز تجریبات خود را در این رویداد بیان کرد و پرسش و پاسخ بین حضار از او صورت گرفت.
لازم به ذکر است این نشست با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستانف موسسه کار و تامین اجتماعی، سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، رویداد همفکر و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
نظر شما :