مدیر امور نمونه‌گیری و امور شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: تربیت پرسشگر متعهد به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از شاخص‌های یک شعبه موفق ایسپا است.

۰۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۵۸۲ ستادی
تعداد بازدید:۲۰۱
مدیر امور نمونه‌گیری و امور شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت: تربیت پرسشگر متعهد به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از شاخص‌های یک شعبه موفق ایسپا است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد لرستان، محمدحسین نادری در حاشیه اولین نشست منطقه‌ای شعب استانی ایسپا درباره شاخص‌های بارز یک ایسپای موفق افزود: توانمندی مدیران اجرایی شعب در امور مربوط به نظرسنجی و توانایی آنها در جذب پرسشگران متعهد و از طرفی پیگیری معاونت فرهنگی و رئیس واحد در انجام نظرسنجی‌ها ضامن موفقیت شعب استانی ایسپا در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: زمانی که رئیس واحد یا معاون فرهنگی پیگیر انجام امور مربوط به نظرسنجی در زمان موردنظر با کیفیت موردنظر باشد، نتایج باکیفیت‌تر هستند و شعبه موردنظر در کار خود موفق خواهد شد.

نادری اضافه کرد: موفقیت شعب ایسپا به انجام امور مربوط به نظرسنجی و برنامه‌ریزی مشخص برای اخذ پروژه‌های نظرسنجی استانی و همچنین استفاده از مدیر اجرایی توانمند بستگی دارد.

مدیر امور نمونه‌گیری و امور شعب مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ادامه داد: تجربه نشان داده است مدیر اجرایی که تنها دغدغه ایسپا را دارد و مسئولیتی در بقیه حوزه‌ها نداشته باشد در امور مربوط به نظرسنجی و افکارسنجی موفق‌تر عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که منظور مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از شعبه موفق چیست؟ تصریح کرد: شعبه‌ای که آمادگی لازم برای اخذ طرح‌های نظرسنجی در امور استانی را در بلندمدت داشته باشد، از نظر مرکز موفق تلقی می‌شود.

نادری اضافه کرد: همچنین شعبه‌ای موفق محسوب می‌شود که شبکه‌ای از پرسشگران را در تمام شهرستان‌های استان موردنظر تربیت کند تا همواره آمادگی لازم جهت اجرای امور نظرسنجی استانی را داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف ایسپای مرکز تنها استفاده از ظرفیت شعب جهت اجرای طرح‌های پرسشگری مربوط به طرح‌های مرکز افکارسنجی نیست بلکه این مرکز می‌خواهد توانمندی انجام پروژه‌های نظرسنجی استانی را در هر شعبه‌ای ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه یک شعبه چگونه می‌تواند نیروی پرسشگر متخصص تربیت کند، افزود: باید پرسشگرانی را برای نظرسنجی در استان‌ها انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه دنبال انتفاع مالی هستند نسبت به مجموعه موردنظر احساس تعلق کنند تا پرسشگران در تمامی طرح‌ها شرکت کرده و نتایج دقیق‌تری به مرکز ارائه دهند.

نادری درباره نشست منطقه‌ای شعب استانی ایسپا اضافه کرد: چنین نشستی موجب آشنایی بیشتر مسئولین ایسپای مرکز با واحدها و مشکلات شعب ایسپای استان‌ها می‌شود و از طرفی تعامل بین این دو را بیشتر می‌کند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست کارگاه مدیریت تحقیق و ابزار تحقیق الکترونیکی برگزار شد.


نظر شما :