/ ۳۵ سال مدیریت جهادی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: نقش جهاد دانشگاهی در تولید ملی و سرمایه ایرانی پررنگ است

۰۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۰ کد : ۷۳۲۵ ستادی
تعداد بازدید:۱۸۲
/ ۳۵ سال مدیریت جهادی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: نقش جهاد دانشگاهی در تولید ملی و سرمایه ایرانی پررنگ است

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره‎ی چگنی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید به هدفی که برایش تعیین شده‎، وفادار بماند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، ابراهیم آقامحمدی با تبریک سال‎روز تأسیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که از درون انقلاب و برای پرورش استعدادها و کار جهادی(فعالیت توأم با دانش) شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: این نهاد الگویی برای سایر دستگاه‎هاست،جهاد دانشگاهی از بدو تشکیل تا به امروز کارهای مؤثری اعم از مـؤسسه رویان، سلول‎های بنیادی و... را به سرانجام رسانده است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی باید همواره روحیه انقلابی خود را حفظ کند، مهمترین شاخصه این نهاد را روحیه انقلابی آن دانست و اضافه کرد: انقلاب با تشکیل جهاد دانشگاهی سعی در مستقل کردن مملکت، جهانی کردن دانش بومی و هم‎صنف کردن آن با علم دنیا داشته است.

آقامحمدی نقش جهاد دانشگاهی در تولید ملی، شکوفایی کار و سرمایه ایرانی را کارآمد و پررنگ تلقی کرد و گفت:نمونه‏‌هایی مانند سلول‎های بنیادی از جمله کارهای خارق‏العاده‏ای است که در تاریخ کشور ما بی‏‌سابقه بوده و با همت جهاد دانشگاهی انجام شده است.

وی در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در قطع وابستگی علمی به بیگانگان بیان کرد:این نهاد همواره در تقویت فرهنگ بومی در جهت استقلال علمی کشور گام برداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: جهاد دانشگاهی زاییده انقلاب است و ترویج فرهنگ انقلاب یکی از محورهای کاری این نهاد محسوب می‏‎شود؛ جهاد دانشگاهی با تعهد، تلاش و ایمان، فرهنگ دینی و اعتماد به نفس، جوانان را مذهبی و دین‎باور پرورش می‎دهد.

آقامحمدی ادامه داد: این نهاد همزمان با تلاش برای ارتقای سطح دانش، اسلامی ‏بودن را که یکی از اصلی‎ترین محورهای مهم آن است، پرورش و آموزش می‎دهد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی مذهبی-علمی است، اظهار کرد: انسان‌های متعهد در حوزه جهاد دانشگاهی با عمل فراگیر خود همواره در ترویج فرهنگ اسلامی دانشگاه‎ها نقش مؤثری را ایفا کرده‏‌اند.

 


نظر شما :